Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Selamat malam vanuit Kuala Lumpur!

Het laatste deel van ons reisjaar is begonnen; gisteravond zijn we aangekomen in Kuala Lumpur. De vluchten hier naartoe zijn we goed doorgekomen, in totaal zo´n 26 uur over gedaan. AirAisia is echt een budgetmaatschappij (met de nadruk op budget), dus we hebben maar zoveel mogelijk geslapen. We zijn (samen met iedereen in het vliegtuig) één keer behoorlijk opgeschrikt doordat we opeens mega turbulentie hadden. Niet zoals wel vaker gebeurt, een beetje geschud, waarbijvan te voren meestal al wordt gewaarschuwd dat je je gordel om moet doen. Maar nu'vielen' wein één keer een heel stuk naar beneden (we lagen allebei te slapen, maar vlogen echt letterlijk van onze stoel). Het was helemaal donker omdat iedereen sliep en de lichten uit waren en de stewardess begon (behoorlijk paniekerig) te schreeuwen 'fasten your seatbelts!! fasten your seatbelts!!'. Een paar seconde later gebeurde dit nog een keer, dus dat was wel even schrikken, zeker omdat je net wakker schrikt. Maar daarna was het ook weer meteen voorbij en de rest van de vlucht is rustig verlopen.
Aangekomen in ons hotel hebben we een kamer met'towerview' gevraagd.. en gekregen! Vanuit het raam kijken we nu dus recht op de Petronas Twin Towers, die 's avonds heel mooi verlicht zijn, echt schitterend!

Petronas Twin Towers

Vandaag hebben we te voet Kuala Lumpur verkend. Wat ons is opgevallen is dat de mensen hier erg vriendelijk en behulpzaam zijn. De stad is best leuk, wel stinkt het overal naar uitlaatgassen door het vele verkeer. Het deed ons erg aan Singapore denken. We lazen net het vreselijke nieuws dat er vandaag op Sumatra een aardbeving is geweest gevolgd door een tsunami.. gelukkig hebben we hier niets van gemerkt.
Morgenavond vliegen we door naar Melbourne. Daar gaan we zsm op zoek naar een campertje, hopelijk vinden we er snel een zodat we kunnen beginnen aan onze rondreis door Australië!

Groetjes Jethro & Suzanne

Bij de Masjid Jamek Moskee

Joris

Zozo spannende vlucht dus! Waarschijnlijk weet ik volgende week waarom ik 3x zoveel voor die vlucht heb betaald haha (of niet)

Hmm lees nu pas over de aardbeving/tsunami, das minder! Wel een eendje weg nog, zelfs vanaf jullie. have fun!

Dennis

Zie je nu wel ik zij toch dat je beter voor Usg Kon beginnen :) :)

Marianne

Hey hoi,

Helaas is een borrel in Adelaide dus niets geworden. Jammer, maar we wilden jullie in ieder geval wel ontzettend veel plezier toewensen in Down Under. Wij hebben er enorm van genoten, hebben een geweldige tijd gehad en vinden het ontzettend jammer dat het voor ons alweer voorbij is. Wij hebben nu onze laatste dag in Hong Kong, vanacht vliegen wij terug naar Nederland.

Maar wat een vlucht hebben jullie gehad zeg. Wij hadden ook zoiets vorig jaar toen we vanuit Kuala Lumpur terug naar nederland vlogen. Ik kan me voorstellen dat dat schrikken was. De foto's van Kuala Lumpur komen me heel bekend voor. Dit alles hebben wij ook gezien. Een geweldige stad vonden we het.

Geniet van al 't moois wat jullie gaan doen de komende tijd en ik ga je weer volgen vanuit Nederland.

Gr. Marianne