Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

G’day from Melrose, Australia!

Hier dan ons eerste berichtje vanuit Down Under waar we nu alweer ruim 2 weken zijn. We zijn begonnen in Melbourne waar we 8 dagen lang alle hostels in de stad (en het hele internet) afgezocht hebben op zoek naar een geschikt campertje.. helaas zonder resultaat. We hebben een aantal campers bekeken, maar de ene was te oud, de andere te gammel en de andere weer te duur. Uiteindelijk ging het teveel tijd kosten (die we hard nodig hebben voor onze trip door Australië) waardoor we besloten hebben een ‘Jucy Crib' te huren; een groen met paarse omgebouwde Toyota Tarago. Hiermee zijn we 5 november dan eindelijk vertrokken, in westelijke richting. We zijn begonnen met de Great Ocean Road, waar we nu wat meer tijd hadden dan de vorige keer om alle mooie stranden, bossen, watervallen en uitzichten te bekijken. Vanuit Warrnambool, het eindpunt van de Great Ocean Road, zijn we naar het Noorden gereden, waar we na zo'n 200km het Grampians National Park binnen reden. Dit is een zeer bosrijk en bergachtig National Park waar je vele wandelingen kunt maken, onder andere door diepe kloven, naar mooie watervallen en naar schitterende uitzichtpunten.. dit hebben we dus ook zeker gedaan (zie de panorama foto bovenaan de site

Laughing
)!

The Balconies Grampians National Park

Hierna zijn we vertrokken richting Adelaide, waarbij we onderweg hebben overnacht in het dorpje Nhill. Hier hadden we na lang zoeken een plekje gevonden met een onbeveiligd netwerk zodat we eindelijk even konden internetten (en onze ouders even konden bellen). Laat op de avond werd er echter aangeklopt.. de politie. We hadden onze knalgroene auto toevallig net voor het huis van (volgens de politieman) de allergrootste zeikerd van het hele dorp gezet (het was ook echt een heel klein dorpje waar iedereen elkaar wsl kent en waar weinig tot niets gebeurt). Ze had de politie gebeld omdat er al een aantal uur een onbekende auto voor haar huis stond
Wink
. Hij heeft ons toen een plekje aangewezen, zo'n 200 meter verderop, waar we rustig konden staan zonder dat iemand er 'last' van had. Ook weer meegemaakt..
De volgende dag zijn we aangekomen in Adelaide waar we voor ongeveer een jaar inkopen hebben gedaan voor onze trip door de Outback: o.a. 50 liter water, 4 kilo rijst,3 kilo spaghetti, 11 liter melk, 2 kilo cornflakes, 3 liter appelsap, 3 liter sinaasappelsap, 2 liter 7up, 4 liter rode wijn, 4 liter witte wijn, 7 potten pastasaus,heel veel bamisoepjes en de nodige blikken groente en chili con carne (en nu vergeten we nog de helft). Hiermee verwachten we in ieder geval de Outback door te komen om uiteindelijk aan te komen in Cairns.
Vandaag zijn we aangekomen in het nietige plaatsje Melrose van waaruit we morgen het Mount Remarkable National Park willen bekijken. En daarna begint dan ons Outback avontuur met als eerste bestemming Flinders Ranges National Park.
See ya!

Groetjes Jethro & Suzanne

Suzanne fotografeert een koala

Kristel, Mark en Sanne

Hee,

leuk verhaal weer met mooie foto's. Geniet er maar lekker van, de herfst is hier op z'n toppunt. Alleen maar regen, storm en rondvliegende bladeren. We spreken elkaar misschien nog wel op msn als jullie weer illegaal aan het internetten zijn :-)

Groetjes!

Marianne

Wat een geweldig verhaal en foto's. Heel herkenbaar nu allemaal voor mij. Het is nog maar zo kort geleden dat wij dit ook allemaal gezien hebben, maar het lijkt alweer een eeuwigheid geleden.
Wij zijn alweer een week aan het werk. Jee, wat gaat het allemaal snel. Heb echt heimwee terug als ik je foto's allemaal bekijk. Geweldig zeg!
Geniet er maar lekker van, want voor je het weet ben je weer terug in Nederland. En het is hier zo vies koud en nat, brrr.

Have fun and no worries.....

Veel plezier in the Outback!

Grtz. Marianne

Tamara Goijaerts;........(nu Nieuwenhuis)

He hoi Jethro en natuurlijk suus.

Leuk om een beetje te kijken hoe het jullie vergaat daar.
Mijn neef daan is net terug van een wereldreis en hoopt na 2 wkn nederland weer te vertrekken met zijn vriending. Hij heeft heel australië gezien met zijn gitaar op zijn rug...

We zijn van plan om een reunie te organiseren van de basisschool. Kun je aangeven wanneer jij denkt in Nederland te zijn....als je belangstelling hebt kun je dan aansluiten.

groetjes
Tamara

Joris

eej jethro & suus!

ziet er super vet uit! Mooie omgeving zeg! De groene-camper is wel kleiner dan de rode die jullie gewend zijn niet? Borneo was ook top, zal je nog wat foto's mailen.

Groetjes Joris