Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

G’day from Brisbane

Hello everybody!

Even een kort berichtje vanuit Brisbane, waar we op dit moment ergens in een woonwijk langs de kant van de weg gebruik staan te maken van een onbeveiligd netwerk. De gordijnen hebben we net dus maar dichtgedaan.. Sinds vandaag hebben eindelijk goed weer. De afgelopen periode is het nl vooral ontzettend warm en benauwd geweest, met veel regen en daardoor ook ontelbaar veel muggen. Niet echt een pretje dus, vooral de nachten waren rampzalig, alsof je in een sauna probeert in slaap te vallen, waarbij alle ramen en deuren hermetisch gesloten moesten blijven om niet compleet lekgestoken te worden. Vandaag hebben we dan ook voor het eerst lekker op het (kunst)strand van Brisbane gelegen.
De afgelopen tijd hebben we weer veel kilometers gemaakt. Vanuit Alice Springs zijn we in vijf dagen via een lange, saaie, rechte weg naar Cairns gereden. In deze regio hebben we door vele regenwouden gewandeld en erg mooie watervallen gezien. De mooiste waterval was wel de Wallaman waterval die langs een steile rotswand 268 meter naar beneden stort en daarmee de hoogste van Australië is.

Wallaman Falls

Vanuit Mackay (een kustplaatsje zo'n 500km ten zuiden van Cairns) zijn we het binnenland ingereden, in de richting van het Carnarvon National Park, in de hoop op beter weer. Leuk geprobeerd, maar we kwamen er al snel achter dat het weer hier mogelijk nog erger was dan aan de kust. Naast de benauwdheid had het hier zoveel geregend dat er veel wegen gesloten waren ivm overstromingen. Al zigzaggend zijn we uiteindelijk toch bij het National Park aangekomen die toevallig die dag voor het eerst weer geopend was. Wel waren hier de meeste wandelingen nog gesloten.
Gisteren zijn we via de Glass House Mountains, waar we net als 2 jaar geleden Mt Ngungun hebben beklommen voor een 360 graden uitzicht over de omgeving, in Brisbane aangekomen. De komende dagen rijden we richting Sydney waar we Oud & Nieuw willen vieren. We willen hierbij iedereen alvast hele fijne feestdagen en alle geluk voor 2011 toewensen!

Liefs,
Jethro & Suzanne

PS Doordat onze fotoruimte op de site vrijwel op is, dit keer een iets kleinere selectie van de foto's die we de afgelopen tijd gemaakt hebben. Deze geeft desondanks wel een goede indruk van wat we de laatste tijd mee hebben gemaakt.

The Devils Marbles

Joris

wow minder dat weer en muggen! oud&nieuw in Sydney klinkt wel erg goed! (ik ga naar Gent, maar baas boven baas). Het nog misschien nog een tip voor thailand, zal ik jullie nog wel even over mailen.

Serge

Hee Kerel,
Topfoto's man. Heb even wat ingehaald aan reisverhalen en fotos. Je bent nog steeds lekker bezig. Tof hoor. Geniet er van.
Hier in NL wil je niet zijn. Sneeuw, sneeuw, sneeuw...
Fijne feestdagen toegewenst aan jullie beiden!
Groet, Serge (ITwoon)