Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Goodbye Australia

Na bijna 3 maanden en 12000km Australië, is het morgen dan echt de laatste dag dat we in dit mooie land zullen zijn. De afgelopen tijd is hier veel gebeurd, wat de meeste van jullie wsl wel in het nieuws gehoord en/of gezien hebben. Wij waren gelukkig net op tijd weg uit ‘het rampgebied' en hebben op veel regen en een aantal afgesloten wegen na weinig gemerkt van de verschrikkelijke overstromingen. De kranten staan wel vol met afschuwelijke verhalen van verdronken mensen en kinderen en weggestroomde huizen en auto's. Het is echt bijna niet voor te stellen dat wij daar pas geleden nog vrolijk rondreden. Het strandje aan de Brisbane River waar we het de vorige keer over hadden is ook compleet weggevaagd. Echt verschrikkelijk wat er daar allemaal gebeurd is!
We hebben zoals gepland Oud & Nieuw gevierd in Sydney wat wel een leuke ervaring was. Om 12 uur stonden we op de beste plek in de stad, vlakbij Sydney Opera House waar we uitzicht hadden op de Harbour Bridge waar het vuurwerk afgestoken werd. Het was echt knetterdruk, denk niet dat we ooit zoveel mensen bij elkaar hebben gezien. Het is hier trouwens verboden om zelf vuurwerk af te steken, dus op straat zie je verder geen vuurwerk. Daardoor is er wel een heel ander sfeertje dan bij ons met Oud & Nieuw.

Uitzicht op Sydney vanaf The Harbour Bridge

Na een aantal dagen Sydney zijn we via Hyams Beach, wat we toch echt het mooiste strand van Australië vinden, naar de hoofdstad Canberra gereden. Niet een hele boeiende stad, maar wel leuk om een keer geweest te zijn. Vanaf daar zijn we terug naar Melbourne gereden wat ons ‘rondje Australië' compleet maakt.
Hier zijn we toen het eindelijk opgehouden was met regenen naar de kwalificatierondes van de Australian Open geweest, waar we onder andere Jesse Huta Galung, Thomas Schoorel en Arantxa Rus hebben zien spelen. Daarna hebben we een ‘5 day ground pass' gekocht waarmee we 5 willekeurige dagen naar ‘The Grand Slam of Asia/Pacific' konden. We hebben hier 5 geweldige dagen gehad waar we onder andere een aantal spannende wedstrijden van Robin Haase hebben gezien, op een paar meter afstand trainingen van onder andere Nadal, Djokovic, Sharapova, Murray en Clijsters hebben bijgewoond en uiteraard hebben we ons oude trucje weer opgepakt om Arena kaarten te bemachtigen waarmee we op onze topdag 8 kaarten in ons bezit hadden waaronder 2 ‘Gold Business Cards' voor de Rod Laver Arena. Hierdoor hebben we ook wedstrijden kunnen zien van de grootste toppers zoals Djokovic, Federer en Nadal.
Overmorgen vliegen we naar Thailand waar we de laatste 2,5 week van onze reis zullen doorbrengen. Even heel wat anders, maar we hebben er zeker zin in en het zal vooral een heel stuk goedkoper zijn dan hier!

Liefs Jethro & Suzanne

Op de foto met Arantxa Rus

Marianne

Jeetje, wat gaat dat snel allemaal zeg. Jullie Australië-avontuur zit er alweer op....
Maar je kunt wel zeggen dat je een toptijd hebt gehad en ontzettend veel hebt gezien en hebt meegemaakt.
Een prachtige herinnering, dat is het zeker.

Wat gaaf dat je nog zoveel hebt kunnen zien van the Australian Open. Wij hebben een rondleiding gedaan in het Rodlaver, en als we the Australian Open nu terugzien, is het geweldig dat wij daar ook zijn geweest. Super zeg, en dan ook nog de grote sterren gezien, prachtig!

Ik heb genoten van al jullie verhalen, en heb er dan ook geen gemist.

Geniet nog even van je laatste uurtjes van de heerlijke relaxte sfeer van het Australische.
Veel plezier de laatste weken in Thailand en alvast een goeie terugvlucht naar Nederland.
Als jullie in Nederland zijn, spreken we gauw een keer af.

Liefs Marianne

Kristel, Mark en Sanne

Hee,

fijn van jullie te horen, ik wist haast wel zeker dat jullie al weg waren uit het 'rampgebied', maar toch ga je een beetje twijfelen.

Wat ging het inderdaad snel in Australie, zit het er alweer op. Maar nu nog lekker naar Thailand. Heel anders dan Australie lijkt me, het is er in ieder geval heel mooi en inderdaad goedkoop! Veel plezier en dan tot snel in Nederland!

groetjes van ons

Astrid Esders

Zo te horen/lezen hebben jullie een geweldige tijd gehad en wij zouden het leuk vinden als jullie op de komende Australia Fair even langskomen om de foto's te tonen van het Ayers Rock resort !
Zaterdag 28 mei is het weer zover, voor wie meer info zoekt: www.australiafair.nl
See ya mate
Astrid