Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

De reis is begonnen!!

Na nog geen 2 uur geslapen te hebben, gaat dinsdag 13 januari om iets over half 2 's nachts de wekker. Nog even genoten van de laatste paar minuten in ons heerlijke bed en dan gaat de reis echt beginnen. Met de auto naar vliegveld Weeze gebracht (bedankt Joop, Miriam en Ludo!), onze zware tassen uit de auto gesleept, nog 1x zwaaien en vervolgens op het vliegtuig naar London Stansted gestapt. Daar aangekomen met de bus naar het centrum gereden en vanaf daar de metro (Victoria) naar Bayswater genomen, op zoek naar ons hotel. Na een uur later ingecheckt te hebben (kamer van maximaal 2,5m bij 2,5m met een douche die eerst niet aanging en daarna met geen mogelijkheid meer uit te krijgen was.. 3*hotel??) , zijn we begonnen met een wandeling door Kensington Gardens en Hyde Park, niet zo ver van ons hotel vandaan. Er zijn hier veel eekhoorns die zo tam zijn dat ze uit je hand eten. Daarnaast is dit duidelijk een geliefd plekje om te joggen. Het is bijzonder om zoveel rust en zo'n groot park te zien midden in zo'n grote drukke stad.

Vanuit Hyde Park was het een klein stukje lopen naar de Wellington Arch. Daar hebben we de metro gepakt naar Westminster om de Houses of Parliament (met natuurlijk de Big Ben.. wat issie mooi) en Westminster Abbey te bekijken. Vanaf hier te voet via Westminster Cathedral naar Buckingham Palace gegaan. Al met al deze dag erg veel gelopen (geen voet meer over), maar het was zeker de moeite waard!

Houses of Parliament

De volgende dag zijn we na het "ontbijt" (..) in de koude kelder van het hotel begonnen met een wandeling door Notting Hill. Daar in een boekenwinkel (Waterstone's) 3 Lonely Planets gekocht voor deze reis (Canada, Australië en Nieuw Zeeland). De rest van de dag gevuld met een bezoek aan o.a. St. Paul's Cathedral, deTower of London, de (zeer indrukwekkende) Tower Bridge en Harrods (hier geen cent uitgegeven).

Wij vonden Londen een wereldstad waar je zeker geweest moet zijn!

Tower Bridge

Donderdag 15 januari 's ochtends om 7 uur uitgecheckt (ontbijt maar overgeslagen), onze zware tassen weer op de rug gehesen en de metro naar London Heathrow gepakt. Na allebei uitgebreid gefouilleerd te zijn, zijn we aan boord gegaan van een zeer luxe boeiing van Singapore Airlines. Elke passagier had zijn eigen lcd met joypad, waarmee een keuze gemaakt kon worden uit een uitgebreid assortiment aan films, spelletjes, muziek en andere multimedia. De bijna 13 uur durende vlucht was op deze manier snel voorbij, zonder enige slaap (want ook de cocktails waren gratis!).

Nu is het inmiddels 21.50 uur lokale tijd (14.50 uur Nederlandse tijd) en zitten we na een Aziatische maaltijd tussen de lokale bevolking (samen € 6,- voor eten en drinken) in onze hostel (7-persoons dorm) te Singapore. We zijn moe en gaan zo slapen. Tot de volgende keer!

Groetjes Jethro & Suzanne

Onze hostelkamer in Singapore

Joris V

hee jethro & suzanne! leuk om al wat van jullie reis te horen, ga zo door!

gratis cocktails in het vliegtuig? dat moet wel een goede luchtvaartmaatschappij zijn :p

Wilbert

Jet, Suus, klinkt goed allemaal!

@Jethro, 7-persoons dorm?? Let je wel op dat je bij de juiste vrouw in bed stapt?!

Kristel en Mark

Hee,

leuk om al wat van jullie te horen. Jullie zullen wel moe zijn, maar het klinkt allemaal goed! Suzanne nog bedankt voor je sms, dat was echt toevallig.
En wij gaan ook een keer met Singapore Airlines vliegen, klinkt goed. Want onze vlucht met China Airlines was nogal een tegenvaller (geen LCD met films en spelletjes en al helemaal geen cocktails!).
Geniet ervan en alvast een goede reis gewenst naar Australie!

dikke kus uit Glanerbrug!

chantal

hey jet en suus,

klinkt allemaal erg leuk hoor!!!! misschien moet ik ook maar eens zo'n vlucht proberen om mijn vliegangst te overwinnen!!!

wel leuk om jullie zo een beetje te volgen!!!
heel veel plezier daar en ik hoop gauw weer wat van jullie te horen.

liefs van mij, big sista!!!

Riet

Hallo wereldreizigers wat leuk dat de reis nu echt begonnen is. De eerste stad is dus al goed bevallen. Veel plezier en we blijven jullie volgen via deze site.Groetjes van de familie uit Druten

Manon

Heey! Super leuk! Ik ben benieuwd naar de rest van de trip! Heel veel plezier met elkaar!

Liefs,
Manon

Bart

He Jet en Suus,

Heel veel plezier en geniet van jullie (nu al) prachtige reis!

Groet
Bart

Martin

Vervelend om te lezen :)!

Jethro, geniet en reis met mate.

Groet,

Martin

ans

Ha Jethro! Eindelijk weg! Wens jullie een hele fijne tijd, wees voorzichtig en geniet!
ps Wout is al aardig bij ons ingeburgerd!
groetjes,
ans

eddie&esther

Wonderfull Singapore, geboorte plaats van opa Palandeng. Zo zien wij eindelijk eens hoe mooi het daar is! Zeker genoten van het Asiatisch eten?
Nu dus over naar het Australian food. (ook lekker!)
Geniet ze.

eddie&esther

Kristel heeft gelijk over die grote bloemen in Singapore,
was ons ook al opgevallen. Hebben jullie die er zelf aangeplakt speciaal voor de foto?
Liefs,