Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Melbourne

Hallo allemaal,

We zitten nu in Melbourne op Federation Square (een groot plein in het centrum van Melbourne) tussen honderden mensen op een heel groot scherm naar de Australian Open te kijken. Op dit moment speelt Dokic (uit Australië) tegen Kleybanova (Rusland) en hierna is de wedstrijd Baghdatis - Djokovic. We zitten hier dus nog wel even, mooi even de tijd om verslag te doen van de afgelopen week.

Het is alweer een week geleden dat we vertrokken uit Singapore. Daar hebben we in een paar dagen zo veel mogelijk van het land bekeken. We zijn te voet het hele centrum doorgelopen en hebben daarbij veel gezien. Er waren vele tempeltjes, een aantal mooie gebouwen, Chinatown waar het krioelt van de mensen (iets te druk voor ons) en op sommige plekken had je een heel mooi uitzicht op de skyline van de stad, vooral bij de Singapore River (waar we overigens niet hebben gegeten langs het water Ellen

Laughing
; er was voornamelijk vis of kreeft te krijgen die op dat moment nog onwetend ‘zwom' in een kleine bak voor de restaurants..). De dag van vertrek hebben we het eiland Sentosa bezocht, vlak voor de kust van Singapore. In onze ogen was het meer een soort van pretpark waar alles aangelegd was (inclusief het zandstrand). Al met al een leuke ervaring. Je kunt in een paar dagen tijd veel van Singapore zien.

Skyline van Singapore

De vluchten van Singapore naar Brisbane en van Brisbane naar Melbourne waren niet zo prettig, veel last gehad van turbulentie. Maar gelukkig hoeven we de komende tijd even niet te vliegen.

In Melbourne hadden we de eerste paar dagen last van een jetlag. Het was dus een mooie tijd om even bij te komen en ondertussen de belangrijkste dingen hier te zien. Het is hier helaas wel wat duurder dan in Singapore, het is over het algemeen net wat duurder dan in Nederland.

Dinsdag en donderdag zijn we de hele dag naar de Australian Open geweest (1ste en 2de ronde), wat circa 15 minuten lopen is vanaf onze hostel. Dit was echt een geweldige ervaring, ondanks de extreme hitte deze 2 dagen (de handschoenen hebben we voorlopig niet meer nodig

Cool
)! We hebben bijna de hele wereldtop gezien; o.a. Rafael Nadal, Jelena Jankovic, Venus en Serena Williams, James Blake, Gael Monfils, de wedstrijd Gonzales - Hewitt en de wedstrijd Safin - Federer (beide in de Rod Laver Arena). De enige die we eigenlijk gemist hebben is Novak Djokovic (en helaas ook Justin Eleveld.. Sander
Undecided

Rod Laver Arena (Australian Open)

Vanaf morgen hebben we een week lang een huurauto. Hiermee gaan we eerst naar het westen om de Great Ocean Road te rijden. Daarna rijden we langs de kust richting Sydney waar we 3 dagen blijven. Vanaf 5 februari staat er (als het goed is) een camper voor ons klaar waarmee we richting het noorden rijden.

Voor nu genoeg verteld, we houden jullie op de hoogte.

Liefs,

Jethro & Suzanne

PS Foto's volgen snel

Jonne

Klinkt erg leuk! Vooral ook het warme weer, waar we hier een tekort aan hebben.
Geniet van de rest van australie!
Liefs Jonne

eddie&esther

Hallo Jet en suus,
Hadden we maar geweten dat Federation Square zo dicht bij jullie was en dat je daar zou komen.
We zagen dat daar een webcam is geplaatst dat in daytime streaming beelden weer geeft, speciaal voor vakantiegangers die zich even live aan hun vrienden en familie willen laten zien.
Hadden we kunnen zien of jullie al een vakantie kleurtje gekregen hebben. -S-
We bekeken de Great Ocean Road even incl. de bijbehorende foto's op Google Earth, ziet er erg mooi uit. (moet je wel weer hetzelfde stuk terug denken wij)
Veel plezier verder and take care of yourselves.
Pa en Ma.

Jan

Leuk om zo nu en dan te lezen en te zien dat het aan de andere kant van de wereld goed toeven is.
Geniet van alles met volle teugen, veel plezier bij de verdere activiteiten en een hartelijke groet vanuit een koud, guur en nat Holland.
Jan

Rob, Monique & Jesper

G'day :-) Hadden we al gezegd dat we jaloers waren??? Great Ocean Road vonden wij erg mooi, prachtige natuur daar....ook de weg naar Sydney is super, jullie hebben nog een beste rit voor de boeg...geniet ervan, en denk eraan LINKS RIJDEN!!!!

pa eddie

Morgen verwachte temperaturen Melbourne 44 graden, donderdag 45 graden. Oef wat een hitte....... zie link http://www.weersverwachting.info/index.php?pagina=australie
Hoop dat jullie dan al een mooi stuk op weg zijn naar Sydney (temperatuur daar ong 29 a 30 graden) en dat jullie een goed werkende airco in de auto hebben. Anders.... lekker op tijd in een hostelletje gaan zitten. (niet bij de verwarming)
-S-
LIEFS PA + MA

Julian Teerlink

Hallo Jethro,

Ik hoorde vandaag van je moeder dat jullie een wereldreis aan het maken zijn en dat dit via jullie weblog te volgen is. Wat een schitterend avontuur zeg! Zo te zien hebben jullie al heel wat moois gezien en volgt er nog veel meer. Super hoor. Geniet ervan.

groeten,
Julian

lucy oosterwijk

Jethro,

Het ziet er allemaal goed uit met jullie reis, geniet er maar lekker van. Ik had je nog persoonlijk de hand willen schudden, maar je was al weg toen ik dat wilde doen. Bij deze nog dank voor alle goede samenwerking.

`pa eddie

So hello you lovers of the good life.
Inmiddels al in Sydney. Blue Montains, Palm Beach, Cogee Bay.......enz,enz. Kan het me nog allemaal heel makkelijk herinneren.
Kreeg ook een mailtje van Silvie. This is what she wrote:

Just to let you know that Jethro and Suzanne came over on Sunday night for a brief chat then we made arrangements for them to come over yesterday (Monday).
We were going to go out to lunch however I prepared a brief 'bite to eat' and then we went up the road for a coffee.

They are both well and look great.
It was lovely to see Jethro again. Yes, he is a fine young man and Suzanne is wonderful too.

They have made many plans for these two days that they will be in Sydney.
I said that I could not accompany them on any of their journeys on account of my health. So, they are off to explore as much as they can before they take off in their hired campervan on Thursday travelling up the coast of New South Wales towards Queensland from where they will depart for their tour of New Zealand.
Veel plezier en hoop snel meer te horen.