Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

‘No worries‘!

We zitten voor het eerst aan tafel in onze campervan. Deze hebben we vanmiddag opgehaald ergens één van de suburbs van Sydney (Belmore) en hiermee zijn we vandaag naar Newcastle gereden. Niet zo ver als we gehoopt hadden helaas, maar het was zo'n dag waarin alles tegen zat dus we zijn er tevreden mee. Net onze eerste maaltijd bereid en gegeten (groene en rode curry met kip en rijst) en zometeen gaan we de bank omtoveren in een tweepersoonsbed.

Nadat we in Melbourne onze auto hebben opgehaald, zijn we richting de Great Ocean Road vertrokken. Eigenlijk de verkeerde kant op, maar deze extra kilometers waren zeker de moeite waard! Een prachtige natuur waar we hele mooie dingen hebben gezien. Mocht je ooit in de buurt van Melbourne komen dan moet je deze zeker meepakken!

The Twelve Apostles (Great Ocean Road)

Vervolgens zijn we over de Princes Highway naar Sydney gereden, waarbij je door verschillende ‘National Parks' komt. Hier hebben we een aantal mooie wandelingen gemaakt (in de soms verschrikkelijke hitte, dagen van 43 graden gehad) waarbij we veel mooie dingen gezien hebben: o.a. watervallen, regenwouden, kangoeroes, emoes, mooie strandjes en schitterende uitzichten.

Evan's Lookout (Blue Mountains)

De afgelopen 3 dagen hebben we in Sydney doorgebracht in een WAARDELOOS hotel. We hadden van tevoren gezien dat het niet zo goed beoordeeld werd, maar dit sloeg echt alles! Eén gedeelde ‘doucheruimte' voor het hele hotel, een kamer van 2,5 bij 2 (in de mooie kleurencombinatie geel, paars en groen), geen ventilatie en de optie om het raam open te doen bestond niet aangezien het er stikte van de muggen dus heel erg warm en benauwd, de kamer is niet één keer schoongemaakt (misschien nog wel nooit..?) en het ‘ontbijt' bestond uit een droog broodje en een zwartgeblakerde broodrooster. Vervolgens diende ja alles zelf af te wassen (tussen de rondwandelende mieren op het aanrecht).

Sydney zelf was mooi maar errug groot. Een aantal mooie dingen om te bekijken, maar wij voelden ons er niet echt veilig (verschillende moorden gepleegd in de periode dat wij er waren en heel veel zwervers en doorgedraaide mensen).

Wilde koala

We hebben de afgelopen dagen dankzij onze benauwde kamer erg weinig kunnen slapen, waardoor we vandaag vrij snel te moe waren om te rijden. Morgen zijn we van plan naar Port Macquirie te rijden waar we een ‘koala hospital' willen bezoeken en eindelijk even willen relaxen op het strand (tot nu toe eigenlijk veel te weinig gedaan).

Tot de volgende keer en ‘no worries'!

Groetjes Jethro & Suzanne

Mount Ngungun Glasshouse Mountains (Brisbane)

Joris V

leuk om weer een verhaal van jullie te horen! Is het nog een beetje te doen met de spullen rondslepen?Al veel gegeten van de BBQ? Afgezien van dat ruk-hotel klinkt het geweldig, genietse!

Ba(a)s B

Jooh Jet en Suus!

Leuk om te lezen, vast relaxed zo'n campervan. En het hotel, damn, lijkt me meer een gevangenis :)

Ludo

Hey! Zonde dat er wat dingen tegen zitten, maar denk dan aan m'n briefje he! :) Ga er niet vanuit dat je in de brand of overstroming zit, maar toch succes ermee. Met al dat nieuws uit Australië wordt er veel aan jullie gedacht! Enjoy mates! :)