Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Kia Orana!

Hallo allemaal

Het is weer even geleden.. maar hier zijn we weer. Ditmaal vanuit Rarotonga, de ‘grootste' van de vele eilandjes van de Cook Eilanden. De weg langs de kust rondom het eiland (tevens de enige weg van het eiland) is precies 32 km. Deze route hebben we inmiddels per fiets afgelegd, een zware tocht op 2 veel te kleine fietsen, maar een goede manier om het hele eiland te bekijken. Rondom het eiland ligt een prachtige ‘lagoon'. Een paar dagen geleden zijn we samen met een jongen die ook in onze guesthouse verbleef in een kayak naar één van de 4 eilandjes in de lagune gepeddeld. Vanaf daar zijn we langs de koraalriffen gesnorkeld waar we hele mooie vissen hebben gezien.

Fietstocht rondom Rarotonga

We verblijven hier in Aremango Guesthouse, een relatief kleine guesthouse (10 kamers) met gedeelde keuken en badkamer, gelegen aan Muri Beach, het mooiste gedeelte van Rarotonga. We hebben hier de hele week met een hele leuke groep gezeten waarmee we veel zijn opgetrokken. De groep bestond uit een Engels stel (Hannah & Kris), 2 Nieuw Zeelandse vrienden (Josh & Emma), die we overigens in Nieuw Zeeland gaan opzoeken (Dunedin), een Zwitserse jongen (Daniel), een Zweeds stel (Arash & Mollin), een Zwitserse vrouw (Karin) en een Nederlands / Nieuw Zeelands koppel (Linda & Luke).

Groepsfoto Aremango Guesthouse

Het weer is hier erg wisselvallig. Af en toe heel veel zon (waarin je erg snel verbrandt), af en toe heel veel (en harde) regen en bewolking. Wat wel constant is, is de enorme benauwdheid! Op zonnige dagen is het soms bijna niet uit te houden. De eilandbewoners zijn erg vriendelijk, behulpzaam (iets wat ons ook al opviel in Australie) en altijd vrolijk en relaxed! Het leven is hier wat goedkoper dan in Australie.

Afgelopen donderdag zijn we met een groep naar een restaurant aan de andere kant van het eiland (westkust) gegaan waar we met z'n allen hebben gegeten en hebben genoten van de zonsondergang. Vrijdag is hier DE stapavond; dan gaat een groot deel van de bevolking naar de stad (Avarua) om te dansen en te drinken. Afgelopen vrijdag zijn wij dus ook met een paar anderen naar de stad gegaan. Hier zijn we in de 3 bekendste kroegen geweest en hebben we veel gedanst. Het was een erg leuke avond die hier van ongeveer 9 uur 's avonds tot 2 uur 's nachts duurt. De volgende ochtend (na nog geen 3 uur slaap) werden we gewekt (met een beetje geweld) om met een aantal (die niet uit waren geweest) achter op de scooter (je moet hier een apart Cook-rijbewijs halen om zelf te rijden) naar een mooi uitzichtpunt ergens in de bergen te gaan om daar de zonsopkomst te bekijken. Hier had je ook een heel mooi uitzicht op Muri beach met de 4 eilandjes in de lagune. Het was moeilijk wakker worden, maar zeker de moeite waard! Na nog een uurtje op bed te hebben gelegen zijn we naar de wekelijkse lokale markt gegaan. Omdat we op een haar na de bus hadden gemist bood Josh aan ons achterop de scooter te nemen om de bus in te halen. De bus hebben we echter nooit weer gezien, maar toen we onderweg politie tegenkwamen zijn we net op tijd afgestapt en hebben we het laatste stukje gelopen.

Sunrise in Rarotonga

Kortom, we hebben hier een erg leuke tijd gehad. Komende nacht is onze laatste nacht in de guesthouse en morgenavond pakken we de bus naar het vliegveld. Daar vliegen we in de nacht van maandag op dinsdag naar Nieuw Zeeland, waar we woensdag aankomen (weer terug over de datumgrens). Vrijdag halen we in Christchurch onze campervan op (een Toyota Previa uit '93) waarmee we eerst het zuidereiland en daarna het noordereiland gaan bekijken. We hebben hier veel tips gekregen van anderen waardoor we een hele mooie route hebben uitgestippeld. We zijn erg benieuwd naar Nieuw Zeeland en hebben dan ook veel zin om dit land te gaan verkennen.

Kia Orana vanuit Rarotonga en tot de volgende keer!

Liefs Jethro & Suzanne

Relaxen op het strand

Joris

eej jeth en suus! damn man, wat ben ik jalours! terwijl het hier weer eens een regenachtige dag op kantoor is! Hoop snel wat foto's te zien.

Wilbert

Kia orana Jet & Suus! Ik heb even moeten googlen, maar "kia orana" betekent dus hallo op z'n Cooks.
Klinkt allemaal goed wat jullie meemaken en wat nu voor de boeg ligt!

Jet, het tennisseizoen begint hier weer. Sander en ik spelen deze week weer ons eerste toernooitje en de wintercompetitie loopt op z'n einde (we eindigen waarschijnlijk 2e). Volgend jaar een herenteam bij Topspinners voor ons, zin in!

Veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de volgende serie foto's en verhalen!

pa eddie

flight NZ 515 landed in christchurch 11.24

Han Tuijl

Geweldig wat jullie allemaal zien en mee maken.
Mooie foto's en een goed verhaal is altijd leuk.
Veel plezier nog en ik blijf jullie volgen.

Agnes (Bieb Zwolle)

Wat een prachtige foto's. Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie genieten en dat jullie veel meemaken. Nog heel veel plezier.

Karlien

Heehoi Jethro en Suzanne!
Wat een mooie verhalen allemaal!
Volgens mij vermaken jullie je prima.
Hartstikke leuk. Veel plezier nog en geniet ervan, voor je het weet ben je alweer thuis!
x Karlien

Ludo

Hey daar aan de overkant! Gave fotoserie weer, ziet er echt uit als je typische paradijseiland. Maar verder is er niemand jaloers hier hoor ;) Vet van die cache trouwens!
Hoop dat Nieuw Zeeland net zo gaaf is, alweer bijna een weekje daar lees ik. Nou wie weet spreken we nog n keer op skype, tot dan veel plezier iig!

Groeten uit (een veel te vroeg) Apeldoorn

Joris

Zo dat ziet er wel uit als een heel mooi eiland!

judith

Hey Suzanne en Jethro

Leuk om te lezen dat jullie het zo goed hebben daar!
Jullie zien er ook heel gelukkig uit op de foto's :D
Ben wel een beetje jaloers hoor, de omgeving daar ( zoals ik kan zien op de foto's ) ziet er echt super mooi uit!

groetjes Judith