Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

New Zealand

Hello again,

Dit keer een berichtje vanaf het zuidereiland van Nieuw Zeeland. We zijn hier nu bijna 2 weken en inmiddels redelijk bijgekomen van de heftige klimaatverandering. Af en toe is het heerlijk zonnig (net als een mooie lentedag in Nederland), maar er zijn ook dagen met non-stop regen en temperaturen van rond het vriespunt (lijkt soms wel Nederland, maar als je om je heen kijkt weet je gelukkig snel genoeg dat dat niet zo is). De afgelopen dagen is het redelijk zonnig geweest, maar vanaf morgen ( Suzannes verjaardag) gaat het weer regenen (as usual).

Slope Point (The Catlins)

Vanaf Rarotonga zijn we zo'n 2 weken geleden via Auckland naar Christchurch gevlogen. Hier hebben we weinig van gemerkt aangezien we de hele vlucht hebben geslapen en hierdoor zelfs het eten hebben gemist. In Christchurch hebben we 2 (slapeloze) nachten in een hostel doorgebracht, waarna we de camper hebben opgehaald voor de rest van ons verblijf in Nieuw Zeeland. We hadden bij Happy Campers de goedkoopste auto geboekt (Toyota Estima uit '93) en we reden weg in een Toyota Hiace uit '99, excact dezelfde als die we in Australië hebben gehad, maar dan zonder de mankementen. Deze camper kost normaal gesproken meer dan het dubbele, maar dankzij een overboeking konden we deze voor dezelfde prijs meenemen. Een enorme meevaller dus.

Eerst zijn we via Banks Peninsula en Mt Hutt naar Lake Tekapo en Lake Pukaki gereden. Beide erg mooi en vanaf Lake Pukaki had je uitzicht op het hoogste punt van Nieuw Zeeland: Mt Cook. Vervolgens zijn we hier naar toe gereden om hier de volgende ochtend de Hooker Valley Track te doen: een indrukwekkende wandeling waarbij je over losliggende stenen en via hangbruggetjes over kolkende rivieren naar het Hooker Lake wandelt waar de ijsrotsen in het water drijven. Het waaide en regende er heel hard, we waren dan ook drijfnat toen we weer bij de camper aankwamen, maar het was 'well worth it'!

Pinguïn in Roaring Bay (The Catlins)

Hierna zijn we via Queenstown naar Te Anau en Milford Sound gereden waar we afgelopen woensdagochtend een cruise door Milford Sound gemaakt hebben. Als je ooit naar Nieuw Zeeland gaat moet je deze absoluut meenemen (de foto's spreken voor zich)! Vanaf hier zijn we richting het zuiden gereden, helemaal langs de kust door 'The Catlins'. Daar zijn we onder andere (door de storm en de regen) naar het meest zuidelijke punt van Nieuw Zeeland gelopen (Slope Point), één van de meest zuidelijke plekjes op aarde; alleen Chili en Argentinië hebben een klein stukje land dat dichter bij de Zuidpool ligt. Ook Nugget Point was erg mooi, hier hebben we voor het eerst een pinguïn in het wild gezien en de wandeling naar de vuurtoren was schitterend.

Milford Sound

Afgelopen weekend zijn we in Dunedin geweest waar we Josh opgezocht hebben die we in Rarotonga hadden leren kennen. Het was erg gezellig en zaterdagavond hebben we samen met een aantal vrienden van Josh een soort van kroegentocht gehouden waarbij er aardig wat alcohol door is gegaan. Zondag zijn we teruggereden naar Queenstown, vanwaar we via Glenorchy (prachtige weg) naar de Fox Glacier zijn gegaan. Hier hebben we vanochtend een wandeling gemaakt waarbij we tot 80 meter van het gletsjerijs zijn gekomen. Na een wandeling rondom Lake Matheson zijn we doorgereden naar Franz Josef waar we nu op een camping staan. Mooi even de tijd om alle kleren te wassen en een verhaaltje te typen.

Komende week gaan we de rest van het zuidereiland bekijken en dan pakken we de ferry naar het noordereiland. Daar hebben we nog ruim een week de tijd om dit deel van Nieuw Zeeland te verkennen, voordat we naar Hawaii gaan om 2 weken bij te komen!

Groeten vanuit een inmiddels zwaarbewolkt Franz Josef,

Jethro & Suzanne

Nugget Point

Agnes en Herman

Hoi Suzanne en Jethro,

Allereerst proficiat met Suzannes verjaardag! Op dit moment ben je hier nog volop jarig, maar bij jullie misschien al niet meer. Al reageren we niet steeds, we lezen en bekijken alles wat jullie toesturen en vinden het erg leuk om jullie te volgen. Ga zo door!
Hartelijke groet, Agnes en Herman

Maludo

Suzanne, GEFELICITEER!!! We hebben hier een feestmaal op jouw verjaardag! Burritos, yeah!
Verder voor jullie samen allemaal super mooi ziet het eruit, blijf schrijven en ontdekken natuurlijk :) Veel plezier int Noorden!

Liefs en Xxx Maludo

Herman,Wilma en Wiebe

Hallo Suzanne en Jethro,
Ook vanuit Aalten willen we jou Suzanne van harte feliciteren met je verjaardag! Geniet van deze dag en de komende tijd van de unieke vakantie die jullie ongetwijfeld zullen beleven.

Groetjes,
Herman, Wilma en Wiebe

Rogier Terhalle

Hallo,

Ik lees met veel plezier de reisverhalen van jullie en kijk vol jarloezie naar de foto`s..Suzanne gefeliciteerd met je verjaardag...

Groetjes Rogier

Rob, Monique en Jesper

Suus!
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! volgens mij heb je een superomgeving om deze te vieren.
Liefs ons!

Annelies en Herman, Loek en Joyce, Harmke en Alma

Lieve Suzanne,

Een dagje te laat, maar alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!
We hopen dat je een leuke dag hebt gehad en dat het niet veel geregend heeft!

Nog veel plezier voor jullie allebei en een dikke kus van ons allemaal

Leny (tante)

Ik geloof dat we toch echt aan de verkeerde kant van de aardbol zitten. Wat een geweldig verhaal over Nieuw Zeeland!! En wat een foto's!! Kou, regen, wind: zelfs ik zou het er voor over hebben als er zoveel moois te zien is.
Proficiat Suzanne!!! Ik heb er dinsdagavond maar een extra genomen want we waren eigenlijk tegelijk jarig die dag. Heel bijzonder hoor, dat was nog niet eerder voorgekomen.
Aan het eind van mijn werkweek kan ik even niet helemaal volgen waarom jullie aan relaxen toe zijn......die foto´s laten een aardig relaxed leventje zien. Zal wel met de generatiekloof samenhangen. Nog heel veel plezier!!!!!!!