Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Buenos dias vanuit Cuba

Buenos dias!

Hier ons eerste berichtje vanaf onze eerste bestemming; Cuba. We zijn hier vorige week dinsdag aangekomen op Varadero Airport. Na 4 uur gewacht te hebben op een bus naar Matanzas bleek deze vol te zitten en hebben we alsnog een duurdere taxi moeten nemen. Deze heeft ons echter wel keurig netjes bij onze Casa Particular ‘La Villa Soñada' afgezet, zodat we niet hebben hoeven zoeken. Hier hebben we ons eerst even opgefrist met de 3 druppels water die in de douchekop te vinden waren. ‘s Avonds hebben we overheerlijke zalm gegeten op het dakterras onder het genot van een fles Cubaanse wijn en salsa muziek.
De volgende dag hebben we na een uitgebreid ontbijt de stad bekeken. Matanzas ligt tussen 2 rivieren en wordt onder de locals wel het Venetië van Cuba genoemd. Wij herkenden hier echter weinig van terug..

Ché mozaïek in Matanzas

Armando, de eigenaar van de casa, raadde ons af de trein te nemen die vanaf Matanzas naar Santiago de Cuba gaat. Dit moet een zeer lange oncomfortabele rit zijn waar je continu op je spullen moet passen. In plaats daarvan hebben we daarom de ‘Hersey Train' genomen, een bijna 4,5 uur durende hobbelige treinrit (op erg harde stoeltjes) waarmee je van Matanzas naar Casablanca (Havana) gaat. Dit is de enige elektrische trein die in Cuba rijdt en deze werd vroeger gebruikt om de ‘Hersey Sugar Mill' te verbinden met Havana en Matanzas. Onderweg stopt de machinist voor bijna elke hut en toetert hij continu voor de koeien en geiten op het spoor.
Aangekomen in Casablanca zijn we eerst naar het ‘Estatua de Cristo' (Christusbeeld) gelopen die bovenop een heuvel staat en van waaruit je een prachtig uitzicht hebt over Havana. Daarna hebben we de ferry gepakt naar La Habana Vieja en zijn we naar onze casa gegaan.
De dag erop hebben we Havana bekeken; veel mooie koloniale gebouwen en gezellige pleintjes.

El Capitolio in Havana

's Middags hebben we in het centrum een hamburger gegeten waardoor we een flinke voedselvergiftiging hebben opgelopen, waar we nu nog last van hebben (al zijn we wel aan de beterende hand). Hierdoor hebben we een dag al kotsend en aan de diarree met koorts in bed gelegen en konden we een dag later dan gewild pas naar Viñales gaan. Dit is echt een heerlijk relaxed dorpje (met heel veel schommelstoelen) waar je lekker even bij kunt komen. De omgeving is hier prachtig; Viñales ligt in een vallei omgeven door ‘mogotes'. Vandaag hebben we op de rug van een paard de vallei verkend en een bezoekje gebracht aan een tabaksplantage (waar we uiteraard een Cubaanse sigaar hebben gerookt).

Aan de sigaar & de Coco Loco in Viñales

Doordat alles hier in Cuba nogal prijzig is, hebben we besloten eerder naar onze volgende bestemming te gaan. We gaan zometeen op zoek naar internet (wat hier nogal schaars is!) om een ticket naar Mexico te boeken. Als het goed is vliegen we daar dan morgen naartoe. Daar zullen we binnenkort de eerste foto's plaatsen.

Hasta la vista!

Groetjes Jethro & Suzanne

Chevy in Havana

Wilbert

Hey Jet & Suus,

Klinkt allemaal weer erg goed. Af en toe een beetje behelpen, maar die zalm en Cubaanse sigaar zijn toch luxe pur sang!

Jethro, ouwe glijer! Nu zit je dus toch nog midden in het 'Spring Break' hoogseizoen in Cancun! Wel echt dé place to party natuurlijk.

Ben benieuwd naar de foto's. Schiet vooral even flink wat plaatjes van die lijpe Amerikaanse studenten daar.

Have fun!

Groet,

Wilbert

Marianne

Hey Suzanne,

Wat een fantastisch begin zeg van jullie mooie avontuur. Alleen jammer van de voedselvergiftiging en dat het allemaal wat duurder is dan verwacht waardoor je eerder naar je volgende bestemming gaat. Maar goed, Mexico...... wie weet wat je daar allemaal nog gaat meemaken.

Geniet er in ieder geval van. Ik vind het in ieder geval fantastisch om je reis zo te volgen.

Groetjes Marianne

Karlien

Hallo Jethro en Suzanne,

Nounou het klinkt allemaal erg leuk en romantisch! Alleen die voedselvergiftiging is wat minder..! Ik wens jullie een goede reis naar Mexico! Veel plezier, geniet ervan. Ik hou jullie site in de gaten!
Liefs Karlien,

Agnes

Hoi Jethro en Suzanne,

Leuk om jullie verhalen weer te lezen.
Ik wens jullie 'n hele leuke tijd en geniet ervan!!
Groet Agnes

Joris

heej Jeth en Suus!

Hamburgers eten is amerikaans, vandaar dat jullie met voedselvergiftiging zijn gestraft door de communisten :p

Viñales staat ook op ons lijstje in Juli, Casablanca in Havana ook ff toegevoegd :D

Ben benieuwd naar jullie volgende berichten!