Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Where we’re at!

De meesten van jullie verwachten nu waarschijnlijk een berichtje vanuit Mexico.. maar daar zijn we niet

Laughing
Toen we maandag een ticket wilden boeken naar Cancún, bleek dit zo kort van te voren alleen nog maar telefonisch te kunnen. Daarom hebben we toen besloten dinsdag gewoon naar het vliegveld te gaan en daar te kijken wat er nog aan tickets te krijgen zou zijn.
Toen we op het vliegveld van Havana aankwamen, bleek er meteen een vlucht naar Cancún te gaan (met Cubana). We moesten echter direct beslissen of we die wilden nemen en aangezien het ticket ons nog wel duur leek (wat later na omrekenen in euro's niet zo bleek te zijn) en we erg slecht zijn in heel snel beslissen, hebben we dat maar niet gedaan. Toen zijn we gaan kijken welke vluchten er die dag nog meer gingen. Er bleken 2 opties te zijn voor Panama City, nog een optie voor Cancún en een optie voor San José. De vlucht naar Cancún (met Mexicana) was duurder dan de eerdere optie die we geweigerd hadden. Daar hadden we dus niet zo'n goed gevoel bij. Na lang in de rij te hebben gestaan bij Copa Airlines bleek de eerste vlucht naar Panama vol te zitten. We zouden op de volgende vlucht moeten wachten om te kijken of daar wel plek was en wat de prijs voor het ticket zou zijn. Toen zijn we op zoek gegaan naar het kantoortje van TACA voor de vlucht naar San José. Hier zat een vriendelijke man die voor ons op zoek ging naar ‘the best price'. Na een half uurtje rondgebeld te hebben, kwam hij met een prijs waar we niet lang over na hoefden te denken (deze lag namelijk ver onder de goedkoopste internetprijs); op dus naar Costa Rica!

Tortuguero

Aangekomen op het vliegveld hebben we de stadsbus naar het centrum van San José genomen en daar zijn we direct naar het bekendste hostel van de stad gelopen (de ‘our pick' van de Lonely Planet). Het was inmiddels al donker en dan is het niet prettig (en veilig) nog heel lang met al je bagage rond te moeten slepen. We hebben daar 1 nacht geslapen in een 8 persoons kamer (lees stinkhol) waar we de volgende ochtend zsm weer weg zijn gegaan. Na een paar uur op de bus te hebben gewacht zijn we in ruim 4,5 uur naar Puerto Viejo de Talamanca gereden, een reggae dorpje helemaal in het zuid-oosten van Costa Rica. We wilden hier even lekker bijkomen aan het strand, maar dat is er helaas niet van gekomen; de 3 dagen dat we hier zijn geweest heeft het non-stop geregend.. Tijd dus om snel verder te gaan. Gisteren hebben we in 8 uur, 4 bussen en 1 boot Tortuguero bereikt. Dit kustplaatsje ligt midden in ‘Parque Nacional Tortuguero' en is alleen bereikbaar per boot. Hier willen we (als het droog is) morgenochtend een kanotocht maken gevolgd door een wandeling door het park.
Over 2 dagen gaan we dan weer terug naar San José en van daaruit willen we een busreis maken naar ‘Volcán Poás'. Daarna gaan we richting de westkust waar het weer volgens de vooruitzichten een stuk beter moet zijn. Dat hopen we dan maar!

Liefs Jethro & Suzanne

Kaaiman in Parque Nacional Tortuguero

Joris

Costa Rica, gaaf! gehoord dat er aardig wat fauna te vinden is!

Joris

by the way: hier ligt weer een laag sneeuw

eddie & esther

Zagen het weer in San jose voor vandaag op onze mobiele AccuWheather.com, 26 graden, bright sunshine and no rain.
Woensdag is het weer een heel ander verhaal! (veel regen).

Kristel en Mark

Hee Suzanne,

ik kan je denk ik het beste bereiken via deze site. Gefeliciteerd!!! Alweer een bijzondere verjaardag, ben benieuwd hoe je het dit jaar viert. In ieder geval heel veel plezier gewenst, maak er een mooie dag van. 27 klinkt trouwens wel oud hoor, haha!

groetjes Kristel, Mark en Sanne

Riet en familie

Hallo Suzanne,

Vanuit het zonnige Druten willen we je van harte feliciteren met je verjaardag. Geniet ervan en nog veel plezier.

Groetjes van Karlien, Marieke en Peter, Femke, Ko en Riet.

Herman, Annelies, Harmke, Loek en Alma

Hoi Suzanne!

Super gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat je een leuke en zonnige dag hebt, maar dat komt vast wel goed :)
Heel veel plezier nog en geniet van alle mooie dingen!

Liefs uit Aalten en Winterswijk ;)

Marianne en Justin

Hey suzanne,

We doen het maar even op deze manier.

HIEP, HIEP, HOERA!!

Meid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We weten niet precies waar je nu zit, maar hopen in ieder geval dat je een ontzettend leuke en onvergetelijke dag zult hebben.

Maak er in ieder geval iets geweldigs van. Je viert je verjaardag niet ieder jaar zover weg.

Geniet ervan en we zijn weer benieuwd naar een nieuwe update.

groetjes van Marianne en Justin

Brenda

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria....hieperdepieperdepiep...HOERA!!!

Hey suus, van harte gefeliciteerd met je 27e verjaardag...zal best wel ff dubbel zijn zonder je familie maar maak er wat moois van

Ik loop nu natuurlijk wel een lekker gebakje mis..hihihi

Ik hoop dat het jullie alemaal naar wens gaat en dat jullie genieten, waar jullie ook zitten op dit moment

Hoop gauw weer wat van jullie mooie verhalen te lezen op de site, vind ik erg leuk namelijk..

Liefs, Brenda

Eddie&esther

ah we zien aan de reacties hier dat we wat vergeten zijn. Komt natuurlijk omdat we niet uitgenodigd zijn op het verjaardagsparty. -S-
suzanne gefeliciteerd met je verjaardag, enuh.....27 ben je natuurlijk nog het hele jaar!

wilma

Suzanne,
Ook van ons natuurlijk de felicitaties een fijne verjaardag gehad? Veel plezier!

Groetjes van Herman,Wilma en Wiebe

Maarten Keppels

Hey luitjes!

Goed om te horen dat jullie (tot nu toe) een super afwisselende trip hebben!

Ik wens jullie nog super veel plezier, geniet ervan!

Maarten