Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Pura Vida

Hallo allemaal!

Een berichtje uit Playa Tamarindo, een klein kustplaatsje in het noordoosten van Costa Rica. Het is hier heerlijk vertoeven, wel warm met zo'n 35 graden, maar lekker tranquilo en we hebben een hotel gevonden MET ZWEMBAD!! De duurste plek waar we tot nu toe gezeten hebben, maar als je hier aan het zwembad zit tussen de apen, papegaaien, hagedissen en kolibries is het elke cent waard

Laughing

Vanuit hier gaan we naar Liberia, van waaruit je naar het Parque Nacional Rincon de la Vieja kunt. Daarna steken we als alles goed gaat de grens over naar Nicaragua. Het is hier volgende week ‘Semana de Santa' oftewel Pasen en we hebben begrepen dat veel Nicaraguanen die hier wonen dan naar hun familie gaan en daarom de bussen die kant op erg vol kunnen zitten. Hopen dus dat er nog een plekje voor ons vrij is.
De afgelopen weken hebben we veel mooie dingen gezien en gedaan. Zo zijn we vanuit San José naar de actieve vulkaan Poás gegaan.

Volcán Poás

Ook hebben we een bezoekje gebracht aan het nationale park van Manuel Antonio aan de westkust (waar het ont-zet-tend benauwd was, maar waar we wel ons doel voor Costa Rica bereikt hebben: het spotten van een luiaard!) en zijn we in de cloudforests van Monteverde geweest. Daar was het dankzij de hoogte heerlijk weer, zonnig en lekker fris. Grappig detail is dat het hier bijna altijd heel licht regent, ondanks de strak blauwe lucht. Dit komt overgewaaid uit de cloudforests zo'n 5 km verderop waar de wolken blijven hangen.

Luiaard in Parque Nacional Manuel Antonio

In Santa Elena, het dichtstbijzijnde plaatsje, hebben we geslapen in het ‘Sleepers Sleep Cheaper' hostel. Daar hadden we de laatste dag de ‘jeep-boat-jeep' voor de volgende dag gereserveerd. Toen we daar de volgende ochtend om 8 uur stonden, kwam er echter geen jeep en het bleek uiteindelijk dat de eigenaar van het hostel deze reservering vergeten was door te geven. Wij hadden die middag om 12.45u PSV - FC Twente op de planning staan (via live-stream), dus dit kwam erg slecht uit. De eigenaar voelde zich nogal schuldig over deze fout en kwam met een aanbod: we konden om 9.30u opgepikt worden om naar de ‘Extremo' canopy te worden gebracht, een excursie die normaal gesproken $40,- (!) per persoon kost (en we dus zelf nooit zouden doen). Daarnaast bood hij ons een gratis overnachting aan in zijn mooiste kamer (met prachtig uitzicht) waar we de wedstrijd 's middags zouden kunnen kijken. Een aanbod dus waar we niet lang over na hoefden te denken! Van de wedstrijd hebben we helaas alleen de laatste 10 minuten gezien, omdat de canopy wat langer duurde, maar de eindstand (ook die van Heracles) maakte dat weer helemaal goed
Wink

De canopy in Monteverde

De volgende ochtend hebben we alsnog de ‘jeep-boat-jeep' (of eigenlijk meer de ‘van-boat-van') naar La Fortuna genomen waar de vulkaan Arenal zou moeten zijn. Deze hebben we echter niet gezien omdat het daar de gehele tijd dat wij er waren helemaal bewolkt was. Wel jammer, want deze vulkaan behoort tot één van de 10 meest actieve vulkanen ter wereld en je kunt als het helder is 's avonds lava uit de vulkaan zien stromen. Maar dit was nu dus niet het geval en aangezien de vooruitzichten niet beter werden zijn we na 2 nachten naar Playa Tamarindo gegaan.
Nu is het 20.00u plaatselijke tijd en hebben we trek, dus gaan we snel een hapje eten bij de ‘Taco Stop'. Veel liefs en tot snel, de volgende keer als het goed is vanuit Nicaragua.

Groetjes Jethro & Suzanne

Tiger Heron in Parque Nacional Manuel Antonio

Martin

Dag Jethro,

Goed verhaal :).

Psv-twente stond op de planning... Fantastisch!

Gaat je goed kerel!

Groet,

Martin B.

ps: ga in augustus een maand naar Colombia/Venezuela :D

chantal

wat kunnen jullie toch boeiend een stuk vertellen zeg!!
tip!! schrijf een boek van jullie reis!!!

leuk om te horen dat het zo goed gaat met jullie
zo... nu ga ik eens even die foto's bekijken!

liefs van big sista xxx

Marianne

Wauw zeg! Jullie hebben weer heel wat moois gezien en gedaan. Geweldig verhaal en echt prachtige foto's, vooral die bij de vulkaan. Prachtig.
Dat abseilen lijkt me ook echt super. Volgens mij was dat ook wel heel leuk.

We hebben hier net de eerste Lentedagen gehad, en het was heerlijk. Jammergenoeg wordt het weekend wat minder, maar goed. Dat is dan jammer.

Nou meid, geniet lekker van je laatste daagjes strand en ontzettend veel plezier weer met verder trekken naar jullie volgende bestemming.

Liefs Marianne

Leny CvS

Twente - Sparta: 3-0 YES

Malou

Ik sluit me aan bij Leny, dubbel yesss! En super mooi én veel beestjes, wauwie!! Liefs

Joris

bij die vulkaan steeks iemand gewoon elke dag een rookbom af om de toeristen tevreden te houden :p