Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Nicaragua

Buenos tardes,

Even een kort berichtje vanuit een warm en benauwd Granada, een koloniaal stadje in Nicaragua. Vorige week zondag zijn we, na de dag ervoor onze laatste dag in Costa Rica doorgebracht te hebben in Parque Nacional Rincón de la Vieja waar we de hele dag gewandeld hebben, de grens over gestoken naar Nicaragua. Toen we met de bus aankwamen in Peñas Blancas aan de grens van Costa Rica schrokken we wel een beetje van wat we zagen; een ongekend lange rij mensen met voor die dag dezelfde planning als wij: tijdens ‘Semana de Santa' de grens oversteken. There was echter no way back, dus we zijn ook maar achter aan die idioot lange rij gesloten. Na uren in de brandende zon gewacht te hebben stond dan eindelijk het benodigde stempel in ons paspoort en zijn we de grens over gewandeld om een kilometer verderop bij de douane van Nicaragua aan te komen; eenzelfde lange rij in dezelfde brandende zon..
Uiteindelijk zijn we die dag nog aangekomen in San Juan del Sur, een kustplaatje in het zuidwesten van het land. Een paar dagen later zijn we vanaf hier met de bus naar Lago de Nicaragua gereden waar we een ‘lancha' genomen hebben naar Isla de Ometepe, een eiland in het immens grote meer bestaande uit 2 vulkanen. De overtocht met dit kleine bootje was behoorlijk misselijkmakend en we waren dan ook blij dat we ruim 1,5 uur later weer vaste grond onder onze voeten hadden.

Volcán Concepción Isla de Ometepe

Door de Paasvakantie is alles hier anders dan normaal; de prijzen van overnachtingen zijn stukken hoger, vaak zelfs verdubbeld, en ho(s)tels zijn vaak volgeboekt. Daarnaast gaan bussen (en ferry) minder vaak dan normaal en de keren dat ze gaan zitten ze overvol. We zijn dan ook blij dat morgenochtend de Paasdrukte eindelijk achter de rug is.
Nicaragua is echt anders dan Costa Rica; armer en chaotischer. Overal waar je komt komen de verkoper(tje)s op je af (dit zijn ook vaak kinderen van een jaar of 6), die ‘nee' vaak niet als antwoord accepteren. Verder zie je veel bedelaars en heel veel erg vervelende taxichauffeurs die overal naar je toeteren en leugens vertellen om je de taxi in te krijgen. Misschien wordt dit alles wel versterkt door de periode waarin we hier zijn.

Weg naar Ojo de Agua

We zijn van plan morgen naar de hoofdstad Managua te gaan en willen daar proberen een ticket te bemachtigen voor de Tica bus naar Tapachula, net over de grens in Mexico; een reis van 2 dagen via Honduras, El Salvador (waar we overnachten) en Guatemala. Binnenkort dus meer vanuit het land van de taco's, sombrero's, Corona's en tequilla's!

Liefs,

Jethro & Suzanne

PS We hebben ook nog wat foto's toegevoegd van de laatste dagen in Costa Rica

Uitzicht op de Catedral van Granada

Leny CvS

Heen en weer, heen en weer. Maar zo kom je wel ergens blijkt. Nog een paar keer heen en weer reizen door Midden-Amerika en er verslag van doen, en ken ik de volgorde van de landen daar weer uit mijn hoofd. Mooie foto's en het doet goed te lezen dat pasen niet aan jullie voorbij gegaan is. Reis ze maar weer!!

Marianne

Jeetje meid, wat een prachtig avontuur hebben jullie weer beleefd zeg. Dat dat zo gaat daar aan die grens, en dan met de zon hoog aan de hemel, dat zal wel langgeduurd hebben! Maar goed, je hebt het weer meegemaakt hè!

Hoe gaat het met het eten? Beetje lekker allemaal daar?
En al lekker bijgekleurd hè! Dat kan ook niet anders met dat lekkere weer.

Hoe waren verder de paasdagen? Hoe vieren ze dat daar? Zal wel anders verlopen dan bij ons hè?!

Geniet er maar lekker van. Veel plezier nog en succes met de doorreis.

Groetjes Marianne

Marianne

P.S. De foto's zijn ook weer super zeg. Prachtig, die met die vulkaan. Het landschap is ook weer anders hè. Je ziet echt de verschillen met de andere bestemmingen waar je tot nu toe bent geweest.
Geweldig dat ieder land toch weer anders is.

HAVE FUN!

eddie&esther

volgens ons krijgen we vanavond een nieuw verhaaltje of nieuwe foto 's getuige het feit dat de vulkaan bovenaan de website veranderd is in een waterval. Heel goed moment hiervoor nu we allemaal genoeg hebben van vulkanen vooral de gestrande reizigers op schiphol. Simbolisch daarom ook de waterval, immers water zal de stofwolken doen neerdalen zodat vliegverkeer weer mogelijk is. Jet en suus we zijn zeer benieuwd naar de update laat die dus maar snel komen. We love you.

Eddie&esther

Jet en Suus Twente kampioen!!... Gefeliciteerd vanuit almelo. Heracles nacompetitie europees voetbal. Gaat goed met de Tukkers!!

Kristel

Jaaaaaa, FC Twente eindelijk kampioen!!! Jeeeeuuuuh!
groeten uit tukkerland :-)