Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Megggggico!

Vanuit een zonnig en winderig Cancún hier weer een berichtje. We zijn hier gisteren aangekomen na 4 dagen in Playa del Carmen te zijn geweest (waar het helaas zwaarbewolkt en regenachtig was). We hebben voor een week het Cancún Clipper hotel geboekt, dat in de hotelzone van Cancún ligt. Even bijkomen van de afgelopen weken..
Na in Managua (Nicaragua) op de bus te zijn gestapt, kwamen we 2 dagen later gesloopt aan in Tapachula (Mexico); reizen met de bus is nog best wel zwaar! Een dag later zijn we in ruim 8 uur naar San Cristobal de las Casas gereden, een leuk plaatsje in de bergen van de provincie Chiapas. Hier hebben we een aantal dagen genoten van het heerlijke koele weer, met name 's nachts dankzij de hoogte. Wel weer even wennen om onder een deken te slapen na al die warme en benauwde nachten van de afgelopen tijd. In de omgeving van San Cristobal liggen meerdere indianendorpjes waarvan we er 2 bezocht hebben. Daarnaast hebben we een excursie gemaakt naar de ‘Cañón del Sumidero', een diepe kloof in de bergen waar we met een speedboot doorheen zijn gevaren. Een leuke ervaring!

Cañón del Sumidero

Vanaf San Cristobal zijn we via de prachtige watervallen van Agua Azul en Misol-Ha naar Palenque gegaan, waar we de mooiste Maya ruïnes van onze reis hebben gezien. Deze ruïnes liggen midden in de jungle en in tegenstelling tot andere Maya sites kun je deze ruïnes beklimmen (een zware beproeving in de brandende zon!).

Palenque Maya Ruins

Vanaf Palenque zijn we naar de provincie Yucatán gegaan, waar we begonnen zijn in de stad Campeche, een stad die vroeger in zijn geheel ommuurd was waarvan nu nog enkele stukken te zien zijn. Daarna zijn we via Mérida (een stad met een gezellige ‘Zócalo' waar we 3 dagen hebben doorgebracht) naar Pisté gegaan. Dit dorpje ligt op zo'n kilometer lopen van Chichén Itzá, de bekendste en meest toeristische Maya site van de regio. Hier hebben we de dag erop al puffend en zwetend in de brandende zon de ruïnes bekeken (en zo ongeveer een zonnesteek opgelopen). Vervolgens zijn we naar Valladolid gegaan waar we de Cenote Dzitnup hebben bekeken, een soort meertje in een grot vol stalactieten waar je kunt zwemmen. Door een gat in het plafond schijnt tussen 12 en 2 uur 's middags een straal zonlicht naar binnen wat een bijzonder effect geeft.

Cenote Dzitnup Valladolid

Vorige week zijn we aangekomen aan de Caribische kust waar we begonnen zijn in Tulum. Dit dorpje is vooral bekend om zijn prachtige witte stranden, zijn azuurblauwe zee en de Maya ruïnes direct hieraan gelegen. Vanaf Tulum zijn we zoals gezegd via Playa del Carmen naar Cancún gegaan waar we na de komende week op zoek gaan naar een goedkoop vervolgticktet. Tot de volgende keer dus maar weer vanuit de volgende bestemming!

Liefs,
Jethro & Suzanne

Tucans bij de Palenque Maya Ruins

Sander

Jullie hebben wat gemist!!!! Twente is kampioen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leny CvS

Ik wist het: toen ik Miriam en Joop belde tijdens het sportjournaal afgelopen zondag om hen te feliciteren maar de lijn een tijd lang bezet was: Suzanne en Jethro. En jawel, goed gedacht. Hebben jullie een (natuurlijk bescheiden) feestje gevierd of is de afstand zowel letterlijk als figuurlijk te groot voor zoiets tijdens een wereldreis? Geniet ze van alles!

Leny CvS

Net de foto's bekeken. Die met het grijze verleden erop zijn mooi maar die met al dat azule agua zijn fantastisch!!

sophia.en tinus

hoi jethro en suzane.
hier gaat alles goed .
wat zien jullie veel van alles geweldig .
geniet er van zoveel je kan
groetjes tinus en sophia.

Joris

klinkt weer geweldig, ga zo ff de foto's kijken. Wat een smerige levensgenieters zijn jullie toch! Kep trouwens Borneo geboekt voor in november!