Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Scandinavie

Hållø dær,

Hier even een kort berichtje vanuit de bibliotheek in Trondheim, Noorwegen. Het reizen met de camper bevalt tot nu toe erg goed. We zijn begonnen in Duitsland waar we in Bremen op een groot plein Duitsland hebben zien winnen van Argentinie. Daarna zijn we via Hamburg naar Denemarken gegaan.Daar hebben we oa in Kopenhagen in een overvolle Ierse pub de halve finale Nederland- Uruguaygekeken en een bezoekje gebracht aan een prachtig (sprookjesachtig) kasteel in Hillerød.

Slot Frederiksborg Hillerød

Vervolgens hebben we de ferry naar Helsingborg inZweden genomen.Vanaf daarzijn we viade Bohuslan(westkust van Zweden, erg leuk en typisch Zweeds)naarOslo gereden. Hier hebben we op een terras in het centrum met 2 biertjes van 8 euro per stuk (volgens deLonely Planet is Oslo de duurste stad ter wereld, dat kan idd aardig kloppen..) in spanning de finale gekeken, samen met veel andere Nederlandse supporters. De Spaanse aanhang was echter in de meerderheid.. Wel jammer van de afloop!
Noorwegen is qua natuur echt een schitterend land! Veel bergen, meertjes bossen en natuurlijk fjorden. We hebben al aardig wat gereden (tot nu toe 3500 km) dus al heel veel moois gezien. De weg die langs de Lustrafjorden door de bergen naar Lomgaat (Sognefjellet Road) vonden wij (een van) de mooiste!

Heddal Stavkyrkje

Inmiddels zijn we op het noordelijkste punt van onze reis aangekomen en vertrekken we zo weer richting het zuiden (en het mooiere weer). Tot nu toe hebben we veel regen gehad en is het ook best koud geweest (op dit moment in Trondheim 16 graden), laat het mooie weer dus maar komen!

Groetjes Jethro & Suzanne

Geirangerfjord

eddie&esther

Jet en Suus, die biertjes in Oslo waren dat Carlsberg Elephantjes? Lekkel hé?