Jethro & Suzanne.. Around the globe!!

Islas Galápagos

¡Hola amigos!

Tegen alle verwachtingen in zijn we tijdens deze reis toch beland op de Galapagos Eilanden! Dit lag van tevoren niet in onze planning, de meest voor de hand liggende manier om deze eilanden te verkennen is met een 5 of 8 daagse cruise die verschillende eilandjes bezoekt. Qua budget leek dit er niet in te zitten (je moet keuzes maken), maar na wat speurwerk kwamen we erachter dat er ook goedkopere manieren zijn om dit bijzondere plekje op onze aardbol te bezoeken. We hebben zelf betaalbare tickets gevonden en zijn 25 september samen met Ludo & Malou naar Baltra gevlogen, van waar we met een pondje naar het eerste eiland, Santa Cruz zijn gevaren. In de 1,5 week die volgde zijn we vanaf Santa Cruz, waar we oa zeeleeuwen, pelikanen en enorme landschildpadden hebben gespot, eerst naar Isla Isabela gevaren, met oa haaien, roggen, zeeschildpadden, pinguins, heel veel iguana's en een flamingo.

Zeeschildpad bij San Cristóbal

Daarna zijn we via Santa Cruz naar San Cristóbal gevaren, met nog veel meer zeeleeuwen, blue footed boobies en nog meer zeeschildpadden. Tussen deze 3 eilanden vaart 1x per dag een soort speedboot die je in zo'n 2 uur op hoge snelheid naar de overkant brengt, een heftig ritje maar de enige manier om op eigen houtje zoveel mogelijk Galapagos te zien. We zijn achteraf heel blij dat we het op deze manier hebben gedaan, bijzondere dieren van heel dichtbij meemaken zonder dat er een hele kudde meekijkt, alles in ons eigen tempo en zo hebben we ook nog eens handenvol geld bespaard. De foto's vertellen de rest.